CBD a spánek

cbd, spánek, wiki -

CBD a spánek

Pomáhá CBD lépe spát? Co na to výzkum.

Poslední dekádu se počet lidí s poruchami spánku zvyšuje. Ve Spojených státech trpí nedostatkem spánku ⅓ populace. Nedávná studie zjistila, že lidi trpící nespavostí jsou až 5x náchylnější k depresím a úzkostem. 

Může CBD představovat alternativu k lékům na potírání poruch spánku, které mají negativní vedlejší účinky a způsobují závislost?

U výzkumu na léčbu nespavosti platí stejná situace, jako u většiny výzkumů ohledně CBD - není jich mnoho a potřebují další klinické studie, které potvrdí jejich validitu. 

Co na to věda

CBD nepřímo působí na receptory CB1 a CB2, které jsou součástí endokanabinoidního systému (ES). Ten se mimo jiné vliv na imunitní systém, bolest, zánětlivá onemocnění, relaxaci a celkovou homeostázi v těle. Tím může ovlivnit i kvalitu spánku.

V roce 2019 byla provedena studie na 72 dospělých subjektech, která zkoumala účinky léčby s použitím CBD na kvalitu spánku. Během měsíce nastalo zlepšení u 66,7% pacientů. To může být způsobeno zklidňujícím efektem, které má CBD na centrální nervový systém.

Project CBD zkoumal dotazníkovým šetření 1521 jedinců, používajících CBD ke zlepšení spánku. Průzkum ukázal, že doba potřebná k usnutí se při užívání CBD snížila z hodiny na 20 minut. Počet probuzení během noci se snížil ze 4 na 1.

Studie z roku 2018 zkoumala použití CBD a THC na 409 pacientech trpících nespavostí. Studie říká že, obě tyto látky mají “ statisticky i klinicky významný podíl na zlepšení…”

Ukazuje však, že lepších výsledků dosáhlo THC. 

CBD a REM fáze

Aby těch zkratek nebylo málo, zmíníme ještě studii z roku 2017, která dospěla k závěru, že “CBD může mít slibnou cestou pro pacienty trpící poruchou spánku REM a nadměrnou denní ospalostí…”

REM je fáze spánku, kdy tělo přechází z hlubokého spánku do fáze snění. Během této fáze dochází k uložení informací do dlouhodobé paměti. 

Závěr

CBD i THC v sobě ukrývají potenciál pomáhat lidem s poruchami spánku i s úzkostí. Výzkum je však v začátcích a chybí dostatek klinicky kontrolovaných studií, které by tyto účinky 100% dokázaly. 

Jedním z ukazatelů může být také průzkum mezi spotřebiteli CBD produktů, který zjistil, že 20% uživatelů nakupuje CBD produkty právě kvůli pomoci s poruchami spánku.

Pokud podobnými problémy trpíte a rozhodnete vyzkoušet CBD, doporučujeme začít s menšími dávkami 5 - 10 mg denně a postupně navyšovat. 

Rádi pak uslyšíme o vašich zkušenostech, tak nás neváhejte kontaktovat.

CBD není všelék a pokud vám někdo slibuje zázračné účinky nepodložené studiemi, zbystřete a nezapomínejte na zdravý rozum.

 


Okomentovat

Pamatujte, komentáře musí být před zveřejněním schváleny